Sunday 3 December 2017

Is forex exchange halal


Witryny takie jak eToro oferują usługi, w których można kupować i sprzedawać waluty. towary (złoto, srebro, olej itp.) i indeksy (SPX500, NSDQ100, DJ30, UK100, FRA40, GER30, itp.). Jest to w zasadzie internetowa platforma transakcyjna. Sposób działania polega na tym, że kupujesz na przykład złoto lub euro po aktualnej cenie rynkowej, a następnie sprzedajesz je po wyższej cenie (jeśli cena rośnie). Teraz przewidujesz rynek i myślisz, że euro może wzrosnąć względem dolara lub odwrotnie, co może, ale nie musi. Nie wiem zbyt wiele na temat zainteresowania lub Riba i zastanawiam się, czy powyższy handel jest halal w islamie. Szczegółowe odpowiedzi z autentycznymi referencjami są mile widziane. Komentarze na to pytanie przekonały mnie, że to jest Halal, dopóki nie przeczytałem na eToro następujących słów. Zarówno FX, jak i towary są przedmiotem obrotu na rynku kasowym przez 24 godziny. O 17:00 czasu nowojorskiego wszystkie otwarte pozycje są przenoszone na następne 24 godziny, a dzienne odsetki są dodawane do kont firmowych co 24 godziny. Firma może następnie zapłacić odsetki lub obciążyć konto klientów, aby pokryć opłaty. Z kontem islamskim upewniamy się, że Riba nie ma żadnej formy przez cały czas trwania umowy. Na rynku walutowym, jeśli nie zamkniesz transakcji przed 17:00 czasu nowojorskiego, wszystkie otwarte transakcje zostaną automatycznie przeniesione, co zwykle stanowi problem dla osób przestrzegających prawa islamskiego, z powodu prawdopodobnie lichwiarskich odsetek naliczanych za przewrócenie się . Jednak z kontem islamskim eToro wszystkie twoje pozycje zostaną zamknięte o 17:00 (22:00 czasu amerykańskiego), a następnie możesz je natychmiast otworzyć, aby uniknąć wszystkich problemów z interesami i handlu zgodnie z prawem szariatu. Jeśli klient zdecyduje się na natychmiastowe otwarcie transakcji, klient nie zapłaci żadnych lichwiarskich odsetek. Nie ma wątpliwości, że handel walutami jest jednym z najtrudniejszych dylematów w islamskim orzecznictwie (Faqih). Z jednej strony wymaga równoczesnej wymiany walut, co czyni ją rodzajem wymiany rąk. Z drugiej strony, współcześni naukowcy uważają, że pieniądze przekazane na rachunek bankowy lub z konta jako dostawa. Aby rozwiązać ten problem, wydano kilka decyzji i fatwy. Zgodnie z tymi dekretami, warunki handlu walutą są następujące: Natychmiastowe kupowanie i sprzedawanie bez zwłoki Waluty muszą być przelewane z rachunku sprzedającego na konto kupującego i odwrotnie Koszt handlu powinien być opłacany bez zwłoki Brak odsetek w handlu. W przypadku jakichkolwiek lichwiarskich interesów, umowa będzie nieważna, nieważna i Haram. Salaam i witamy na stronie Islam. SE, sugerujemy przeczytanie FAQ. Cieszymy się, że jesteście częścią naszej społeczności. Proszę spojrzeć na wysoko postawione pytania i odpowiedzi, a także często zadawane pytania, aby dowiedzieć się, czego oczekujemy. Zazwyczaj oczekujemy odpowiedzi na kompleksowe rozwiązanie zadanego pytania, poparte referencjami i dowodami. Gdy zdobędziesz punkty reputacji, możesz zostawić komentarz (taki jak ten) w poście. ndash Abdullah Mar 3 13 o 8:30 Jak już wiesz, zainteresowanie jest haraam, prawdopodobnie nie muszę podawać żadnego hadisu ani wersetu koranicznego, żeby to udowodnić. Jeśli najpierw muszę to udowodnić, daj mi znać, ponieważ to nie potrwa długo. Na podstawie twoich badań wyraźnie widzę, że uważasz, że giełda jest bardzo trudna dla muzułmanów, i masz rację, to jest Na podstawie moich własnych badań, oto problemy: Firma nie może mieć produktu, który jest zabroniony w islamie , alkohol, pożyczki oparte na odsetkach itp. Firma nie może być zadłużona, tzn. nie może płacić odsetek od pożyczki. Firma nie może wykorzystywać pieniędzy od akcjonariuszy i trzymać tych pieniędzy na koncie odsetkowym i zarabiać na nich. 3 punkty wykluczają większość rynku akcji. Jednak nadal można znaleźć firmy, dzięki którym nadal można dostać się na giełdę w sposób hałaśliwy. Na przykład konta HSBC Amanah Freedom Plus, niech to zrobią. Na przykład mają naukowców, którzy monitorują fundusze i upewniają się, że są halaal. Jak tylko zostaną uznane za haraam, określony zasób z funduszu zostaje usunięty. Ponadto wszystko związane z odsetkami jest automatycznie usuwane z funduszy i przekazywane na cele charytatywne. Nie wiem, ile takich firm istnieje na całym świecie, tylko jedno z nich znalazłem przy niewielkich badaniach. . Islamskie finanse - handel FOREX: Halal lub Haram przez szejka Hacene Chebbani: 7. 2017. Sheikh Hacene Chebbani urodził się w Algierii i od 1997 roku mieszka w Kanadzie. Sheikh Hacene ukończył studia magisterskie z islamskich finansów (2017) z Wielkiej Brytanii. W 1993 ukończył studia w Sharah (BA) na Islamskim Uniwersytecie w Madinah. Tam skorzystał z okazji, by studiować Aqdah, Fiqh i Hadth z niektórymi wybitnymi uczonymi tego błogosławionego miasta. W Kanadzie Sheikh Hacene pracował w szkołach islamskich ucząc języka arabskiego i studiów islamskich, a od ponad 6 lat jest konsultantem Sharyh i dyrektorem szkoły. Sheikh Hacene jest obecnie imamem w Calgary, gdzie prowadzi regularne zajęcia i udziela porad, prowadząc modlitwy dla zróżnicowanej społeczności. Jest żonaty i ma pięcioro dzieci i cieszy się sportem i lekturą w wolnym czasie.106094. Orzeczenie w sprawie obrotu walutami w systemie FOREX i uiszczanie opłat za opóźnianie transakcji Czy dopuszcza się transakcje w walutach na rynku walutowym (forex) przez Internet Jaka jest Twoja opinia na temat problemu tabiyeet (wymagającego odsetek za niewykorzystanie ofertę w tym samym dniu) Jaka jest również twoja opinia na temat procesu rozliczeniowego, który ma opóźnić złożenie jednego do dwóch dni po zakończeniu umowy. Opublikowano Data: 2008-01-08 Chwała bądź Allahowi. Dopuszcza się transakcje w walutach, jeśli transakcja jest wykonywana ręcznie, a transakcja jest wolna od warunków, które określają riba, takich jak ustalenie opłat za opóźnienie transakcji, czyli odsetek naliczanych inwestorowi, jeśli nie podjąć decyzję dotyczącą umowy tego samego dnia. Jeśli chodzi o wymianę rąk, zostało to omówione w odpowiedzi na pytanie nr. 72210. Jeśli chodzi o opłaty za opóźnianie transakcji i obrót marżami, Islamska Rada Fiqh wydała oświadczenie w tej sprawie, które brzmi następująco: Chwała niech będzie samemu Allahowi, a błogosławieństwa i pokój spoczywają na tym, który ma po kim nie jest Prorokiem, naszym mistrzem i Prorokiem Mahometem, ani jego rodziną i towarzyszami. Kontynuacja: Islamska Liga Światowej Ligi Muzułmańskiej na osiemnastej sesji, która odbyła się w Mekce al-Mukarramah w dniach 10-1431427 AH (od 8 do 12 kwietnia 2006 r.), Zbadała kwestię handlu marżami, co oznacza że klient płaci niewielką kwotę wartości tego, co chce kupić, co nazywa się marżą, a agent (bank lub inny) płaci resztę jako pożyczkę, pod warunkiem, że umowa kupna pozostaje w imieniu agent jako zastaw za pożyczone pieniądze. Po wysłuchaniu badań, które zostały przedłożone i szczegółowej dyskusji na ten temat, opinia Rady jest taka, że ​​transakcja ta obejmuje: 1 Radzenie sobie w kupnie i sprzedaży w celu osiągnięcia zysku, a ta transakcja zwykle odbywa się w dużych waluty lub certyfikaty finansowe (akcje i obligacje) lub niektóre rodzaje produktów, i może obejmować obrót opcjami, kontraktami futures i indeksami głównych rynków. 2 Pożyczki, które odnoszą się do pieniędzy przekazanych przez agenta bezpośrednio klientowi, jeśli agent jest bankiem lub za pośrednictwem strony trzeciej, jeżeli agent nie jest bankiem. 3 Riba, która występuje w tej transakcji w formie opłat za opóźnienie transakcji. Są to odsetki, które obciążają kupującego, jeśli nie podejmie on decyzji w tym samym dniu, a który może stanowić procent pożyczki lub określonej kwoty. 4 Prowizja, która jest kwotą, którą agent otrzymuje w wyniku transakcji z inwestorami (klientami), i jest uzgodnionym procentem wartości sprzedaży lub zakupu. 5 Zobowiązanie, które jest zobowiązaniem podpisanym przez klienta wyrażającym zgodę na pozostawienie umowy z agentem jako poręczeniem pożyczki, dając mu prawo do sprzedawania tych umów i do zwrotu pożyczki, jeżeli straty klientów osiągną określony procent marży, chyba że klient zwiększy zobowiązanie w celu zrekompensowania spadku ceny produktu. Komitet uważa, że ​​ta transakcja jest niedopuszczalna według shareeah z następujących powodów: Po pierwsze: chodzi o oczywiste riba, które jest reprezentowane przez dodanie do kwoty pożyczki, która nazywa się opłatami za opóźnienie transakcji. To jest rodzaj haraam riba. Allah mówi (interpretacja znaczenia): O, który wierzysz w Strach Allaha i porzuć to, co pozostaje (z twojego powodu) od Ribaa (od teraz), jeśli jesteś (naprawdę) wierzącym. 279. A jeśli tego nie zrobisz, weź zawiadomienie o wojnie od Allaha i Jego Posłańca, ale jeśli pokutujesz, otrzymasz swoje sumy kapitałowe. Nie postępuj niesprawiedliwie (prosząc o więcej niż swoje kwoty kapitałowe), a nie zostaniesz potraktowany niesprawiedliwie (otrzymując mniej niż twoje sumy kapitałowe) Po drugie: Agent zastrzega sobie, że klient musi przez niego zająć, co prowadzi do połączenia zarówno Pożyczka za coś w zamian i płacenie prowizji, która jest zbliżona do łączenia udzielania pożyczki i sprzedaży w tym samym czasie, co jest zabronione w Shareeah, ponieważ Wysłannik (pokój i błogosławieństwo Allaha niech będzie z nim) powiedział: Niedopuszczalne jest dawanie Pożyczka i sprzedaż w tym samym czasie hadis był opowiadane przez Abu Dawood (3384) i al-Tirmidhi (3526), ​​który powiedział, że jest hasan saheeh hadis. W tym przypadku skorzystał z pożyczki, a fuqaha jednomyślnie zgodzili się, że każda pożyczka, która przynosi korzyść, jest haraam riba. Po trzecie: transakcje, które odbywają się w ten sposób na rynkach globalnych, zazwyczaj obejmują wiele umów, które są haraamami według Shareeah, takich jak: 1 - Radzenie sobie w obligacjach, które jest objęte pozycją riba, która jest haraam. Zostało to stwierdzone w uchwale Islamskiej Rady Fiqh w Jeddah, nie. 60, w swojej szóstej sesji. 2- Radzenie sobie bezkrytycznie w akcjach spółki. Czwarte stwierdzenie Islamskiej Rady Fiqh Światowej Ligi Muzułmańskiej na czternastej sesji w 1415 r. AH stwierdziło, że haraam ma zajmować się udziałami spółek, których głównym celem jest haraam, lub niektóre z ich transakcji zawierają riba. 3- Sprzedawanie walut odbywa się zwykle bez wymiany rąk, co czyni je dozwolonymi według Shareeah. 4- Radzenie sobie w opcje i futures. Rezolucja Islamskiej Rady Fiqh w Jeddah nr. (63) na szóstej sesji stwierdził, że według shareeah opcje są niedopuszczalne, ponieważ przedmiotem obrotu tymi umowami nie są pieniądze ani usługi, ani zobowiązanie finansowe, które można wymieniać. To samo dotyczy kontraktów futures i handlu indeksami. 5- W niektórych przypadkach agent sprzedaje coś, czego nie posiada, a sprzedawanie tego, czego się nie posiada, jest zabronione w Shareeah. Po czwarte: transakcja ta pociąga za sobą szkodę ekonomiczną zaangażowanych stron, w szczególności klienta (inwestora), a także gospodarki całego społeczeństwa, ponieważ opiera się na pożyczaniu w nadmiarze i podejmowaniu ryzyka. Sprawy te zazwyczaj obejmują oszukiwanie, wprowadzanie w błąd ludzi, pogłoski, gromadzenie informacji, sztuczną inflację cen oraz szybką i silną fluktuację cen, w celu szybkiego wzbogacenia się i uzyskania oszczędności innych osób w nielegalny sposób. W związku z tym podporządkowane jest bezprawnemu konsumowaniu bogactwa narodowego, a także przekierowaniu bogactwa w społeczeństwie z rzeczywistej, owocnej działalności gospodarczej do tego rodzaju ryzyka, które nie ma żadnej przewagi ekonomicznej, i może prowadzić do poważnych zawirowań gospodarczych, które spowodują wielkie straty i szkoda w społeczeństwie. Rada zaleca instytucjom finansowym, aby podążały sposobami finansowania, które są określone w Shareeah, i które nie obejmują riba i tym podobnych, i nie mają szkodliwych skutków ekonomicznych dla ich klientów lub ogólnie dla gospodarki, takich jak partnerstwa shari i tym podobne. A Allah jest Źródłem siły. Niech Allah przysyła błogosławieństwa i pokój do naszego proroka Mahometa i całej jego rodziny i towarzyszy. Koniec cytatu z Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. numer wydania 22, str. 229. Prosimy Allaha, aby prowadził nas i ciebie. A Allah wie najlepiej.

No comments:

Post a Comment